27. joulukuuta 2014

Nimikirjoitus

Tapasin pitkästä aikaa ihmisen, joka herätti mun mielenkiinnon. Tiedän, että kun joskus vuosien päästä palaat mun mieleen en enää muista sun nimeä, mutta jäät salaiseksi aarteeksi mun mieleni syövereihin. Oot muisto, johon on aina kiva palata, vaikka silloin kaikessa haikeudessa mun sydäntä vähän kirpaisi, kun tajusin, että tuskin koskaan enää tavataan ellei kohtalo halua johdattaa.

Eihän se ollut kuin muutama lyhyt tunti kun tutustuttiin. Naurettiin yhdessä niin paljon, että mahaan sattui. En muista koska olisin viimeksi nauranut niin. Sussa oli jotain niin läheistä ja tuttua vaikka olisin jo unohtanut sun kasvot, ellet olisi viime yönä ollut mun unessa.



Säilytän edelleen sun kuittiin kirjoittamaa nimikirjoitusta mun hyllyllä. Toisinaan saan siitä selvää, toisinaan en. En enää muista sun kasvoja, mutta näin sut viime kesänä. Myönnän, että meni tunteja ennen kuin ymmärsin, miksi se baaritiskillä seisova henkilö näytti niin tutulta.

Olisiko tämä ollut se kohtalo, jos mun vierellä ei olisi seisonut toinen mies?

3 kommenttia:

  1. Huh, mulle on käynyt samalla tavalla.

    Siitä on kohta jo kolme vuotta, kun tapasin yhden ihmisen. Edelleen mä muistan hänen nimensä ja jollain lailla myös kasvot, mutta ääni on kadonnut mielestä aikaa sitten. Välillä hän palaa uniini ja sen jälkeen mä kaipaan häntä, vaikka eihän me edes oikeastaan tunnettu. On aika kummaa, miten joku ihminen on voinut jättää muhun niin voimakkaan jäljen sen pienen hetken aikana, mikä vietettiin yhdessä. Oon miettinyt aika paljon sitä, että jääkö hän koskaan vain merkityksettömäksi nimeksi päiväkirjani sivuille vai tuunko mä tulevaisuudessakin jollain tasolla kaipaamaan häntä. Ja kaikesta huolimatta mä en usko, että me enää koskaan kohdataan.

    On hieman hämmentävää, miten toisista vain jää tosi voimakas muisto, vaikka ei oltaisi kuin hetkinen yhdessä.

    ps. Sun kirjoituksesi inspiroivat mua aina valtavasti! Ihanaa että jaat ajatuksiasi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ihanaa että näistä on iloa muille ja kiva kun jaoit sun samankaltaisen tarinas! :) Ootko miettinyt ikinä, että ottaisit yhteyttä tähän henkilöön?

      Poista
    2. On se käyny mielessä joitain kertoja, mutta vaikka mä nyt löytäisinkin hänet fbstä, niin luulen että kynnys laittaa viestiä olis aika korkea. Siitä on kumminkin jo melkein se kolme vuotta kun viimeksi nähtiin ja mä olen aika ujo luonteeltani. Mutta ehkäpä joku päivä tulevaisuudessa mä vielä rohkaistun ja etsin hänet. :)

      Poista